מחשבון דמי הניהול

מחשבון דמי הניהול של משרד האוצר קובע: קופות הגמל של הסתדרות המורים גובות את דמי הניהול הנמוכים בשוק

קופות הגמל ‘גל’ של הסתדרות המורים מציגה את דמי הניהול הנמוכים מבין קופות הגמל – הפרטיות והענפיות, כך לפי נתוני ‘מחשבון הניהול’ של משרד האוצר. על פי הנתונים, קופת הגמל גל גובה דמי ניהול של 0.2% בלבד – דמי הניהול הנמוכים בשוק, כאשר גם במקום השני נמצאת קופת הגמל ‘כלנית’ של הסתדרות המורים שגובה 0.21%.

הקופות הענפיות, ובראשן קופות הגמל של הסתדרות המורים מציגות דמי ניהול נמוכים משמעותית לעומת הקופות הפרטיות, תוך ניצול ‘יתרון הגודל’ וניהול חסכני שאינו נדרש לתשלום שכר מופרז למנהלים או בונוסים ועמלות לסוכנים.

נתוני ‘מחשבון דמי הניהול’ של משרד האוצר מראים פער אדיר בין עלות דמי הניהול בקופות הפרטיות לבין הקופות הענפיות- פער שיכול להצטבר למאות אלפי שקלים לאורך תקופת החיסכון. כך, עמיתי הקופות הענפיות שומרים על ערך החיסכון שלהם, זאת לעומת גביית דמי הניהול המופרזים בקופות הפרטיות, שעלולה להוביל לאיבוד של עד 25% מהחיסכון כולו, לאורך עשרות שנים.

בינואר השנה השיק משרד האוצר את מחשבון דמי הניהול במטרה שהציבור יוכל לבחון את השפעת דמי הניהול על החיסכון המצטבר שלו. על פי נתוני מחשבון הניהול של משרד האוצר, עובד שמפריש כ-1,000 שקלים בחודש לקופת הגמל ‘גל’ ושקופת הגמל שלו צברה הון בהיקף של כ-100,000 ש”ח, ישלם את דמי הניהול השנתיים הנמוכים בשוק, בהיקף כספי של 467 שקלים לתקופה של שנתיים בלבד. לעומת זאת, אותו עמית בקופת גמל פרטית ישלם סכומים גבוהים בהרבה.

מצ”ב לינק למחשבון ‘דמי הניהול’ של משרד האוצר, למקטע ‘גמל ופנסיה’. כדי לכלול את קופות הגמל הענפיות בתוצאות החיפוש יש ללחוץ על חיפוש מתקדם ולסמן ‘כולל ענפיים’.

http://nihul.mof.gov.il/